Categories
BLOG

original seed store review

Original Seeds Store Seedbank Review

Now running the ultimate seed website, Original Sensible Seeds have evolved into the Original Seeds Store. Worldwide shipping, with discreet standard & stealth options. More seed and strain specs than any other store. Shop in your local currency with every device and search our huge cannabis seeds bank with ease.

User Rating

On a scale between 0 und 10 points, based on 106 user reviews.

SeedFinder Info

Original Seeds Store is listed as “green” at the SeedFinder. This means we absolutely can recommend this seedbank. Btw. This company is listed as a breeder at the SeedFinder.

User Reviews

guest United States, October 2019

used litecoin ordered on the 7th oct . got here on the 24 of oct. sent a extra seed! of blueberry 99! will order from them anytime. Cheers

guest Germany, June 2019

Hat alles super geklappt und war nach 4 Tagen da

guest Sweden, January 2019

Second time I order from OSS. This time delivery took a little longer but it was Christmas time, so that was expected.
Nice stelth and some extra seeds in the bag.

All and all really happy!

guest Germany, October 2018

the seeds arent in original packages, they are in little plastic bags with a printed label. Doenst look very trustworthy..

guest Portugal, September 2018

first i ordered a pack of 3 seeds from flash seeds. 1 week After i get payed, they emailed me saying that don´t had that seeds in stock. The solution was change the order by a cheaper seeds and they never refund my money back

guest Turkey, July 2018

guest Sweden, June 2018

Ordered from them the 28/5 got delivery to Sweden 1/6 (4 days, thats fast!) forgotten to add my free seeds at checkout. Sent a support message telling them I forgotten to add them, they replied fast and added the free seeds manually!
Payed with BTC that went smooth and chose the stealth option. And I cant complain about the stealth, the seeds was wrapped in a bandanna nice and discrete!

Got some extra seeds in my pack (excluding the free ones), maybe cus it was a bulk size :DOverall a really good experience!

guest Turkey, June 2018

delivery has not reached me

guest Sweden, June 2018

Ordered from them the 28/5 got delivery to Sweden today 1/6 (4 days, thats fast!) forgotten to add my free seeds at checkout. Sent a support message telling them I forgotten to add them, they replied fast and added the free seeds manually!
Payed with BTC that went smoth and chose the stelth option. And I cant complain about the stelth, the seeds was wrapped in a bandanna nice and discrete!

Got some extra seeds in my pack (excluding the free ones), maybe cus it was a bulk size 😀

The seeds are under germination now so unless something is really wrong with the seeds Im a happy costumer!
Overall a really good experience!

guest Greece, May 2018

Excellent and discreet packaging (no such thing as too much bubble wrap when it comes to seeds). Products arrived in about 10 days from placing the order (standard mail), exactly as described, and in perfect condition. Thank you.

guest Turkey, April 2018

so lame delivery but nice free seed

guest United States, March 2018

I was worried about my order after looking at reviews online about this company..but they had a auto strain I wanted to run (purple Haze) after seeing the all the bad reviews I contacted them for reassurance they emailed me back in a timely fashion and assured me that they are legit.. anyways my package came in about 10 days from the day I ordered and the seeds look strong the freebie is kind of small but it looks mature..Ill be writing an update review in a couple months in the quality of the product

guest Greece, March 2018

A TRULLY TRUSTWORTHY SEEDBANK WITH LOTSA FREEBIES!

guest United States, January 2018

Well I gave these dirt bags months to make it right, but, after they had no problem charging my card for $192.00 . my order status from march 22 untill early May, said:prosessing order (for a month and a half) then in May , my order status said:Cancelled!? I then e-mailed them and their response was that they were going to have my money put back on my card , but, it could take as long as 90 days . ( I s#!# you not)!! And they said”” is there anything else we can help you with?) WOW. After emailing thoes bastard thieves 100s of times ..their response were the same. I told them to make it right somehow! Just send me some gear $192.00 they owe me but, i said just at least do somthing for screwing me out of almost $200.00 THESE BASTARDS ARE THIEVES. BELIEVE ME THEY STOLE MY HARD EARNED MONEY RAN MY CARD FOR 192.00 IN MARCH 2017 ITS NOW JANUARY 2018.I am more than reasonable and patient. OriginalSensiableSeeds RIPPED ME OFF!! PUNK LIERS. JUST TO LET YOU ALL KNOW. ReBoMaN

guest Ireland, September 2017

Quick delivery, havent used yet will update later

guest Ireland, August 2017

all good only I seed failed to pop, will order again

guest Brazil, July 2017

The seeds are really fresh, 100% germination rate. right now i have 3 DNA genetics 60 day lemon, 1 royal cheese auto, 1 chronic thunder and 1 original cheese. all of then are going very well.

ACAPULCO Brazil, June 2017

Got around 15 seeds from the clearance section, took 25 days to get here by regular mail, and I live in Brazil. The seeds are fresh though it was seeds from the clearance, 100% germination rate, so far I am enjoying a lot the auto original sensible cheese that I got for free. The Barneys Farm Chronic Thunder is good too, and the 3 60 day Lemon By DNA are amazing. I strongly recommend. I will order again

guest United States, June 2017

I used Bitcoin to order 1 Grapegum seed.it arrived cracked and I took a picture of it sent it to customer service never heard back from them wrote another email and said Id appreciate their response no response

guest Brazil, May 2017

I decided to buy from Original sensible seeds because of their clearence seeds section, i bought seeds from DNA genetics, barneys farm and other major breeders. Usually i buy seeds only from HIPERSEMILLAS, but they had such good prices that i decided to try. It took 30 days to arrive, but the seeds are great and i got 2 original sensible cheese, plus lots of freebies that i chose.

IMPORTANT: The SeedCop needs YOUR assistance!

You made good or bad experiences with a shop lately? You were duped or cheated? You got fake seeds? Or a lots of cool bonusses, good service and/or a fast delivery? You like (or you do not like) that other customers also will make the same experiences? So take a minute and alert your experiences to the SeedCop now – it’s done in a minute and will help a lot!

Original Seeds Store Seedbank Review Now running the ultimate seed website, Original Sensible Seeds have evolved into the Original Seeds Store. Worldwide shipping, with discreet standard &

Thread: STAY AWAY from The Original Sensible Seed Company.

Thread Tools
  • Show Printable Version
  • Email this Page…
  • Subscribe to this Thread…
  • Search Thread
    Display
    • Linear Mode
    • Switch to Hybrid Mode
    • Switch to Threaded Mode
  • Thumbs Up
    Received: 7
    Given: 1

    Mentioned 1 Post(s) Tagged 0 Thread(s)

    STAY AWAY from The Original Sensible Seed Company.

    Selection: Descent selection, but you won’t know because you won’t receive them.
    Price: Descently priced, but if your order doesn’t show up, be prepared to lose that money, they do not do refunds.
    Service: Customer service will respond to your inquiries quickly, but will keep feeding you bs.
    Stealth Rating: Paid additional money for stealth and tracking, both of which are nonexistent. Can not track order and it’s been 2 months since I placed order, so stealth. lol. yeah right.
    Would you order from the same bank again: ABSOLUTELY NOT!
    Other Comments: I am putting a copy of all correspondence I have had with this company while waiting for my seeds. It’s long, but worth the read if you are even thinking about ordering through them.

    Me: (March 23, 2015) Hello, I placed an order for seeds on 2/27/15. I was told they had shipped just a few days after I placed my order. I have been keeping an eye recently on the tracking because it has been almost 30 days since I placed my order. The tracking is saying the package is still in the origin country waiting shipment. After almost 30 days? Please advise me if this order is going to delivered anytime soon or if I should cancel my order and place it somewhere else. This is the first time I have ordered from your company and this is the longest time I have had to wait for a seed delivery.

    OSSC: (March 23,2015) Hi Deana,
    Thank you for contacting us. It is unfortunate that USPS have not updated their system with your order details.
    Your order was shipped to Spain on the 5th of March to shipping address;
    Although we expect 7-14 working days for delivery after shipping, we ask that you allow USPS 36 working days to deliver your parcel.
    Your order was shipped 11 working days ago. You should receive your order shortly.
    Kind regards
    Original Sensible

    Me: (March 25,2015) Ok, I have found the contact information to track package in Spain. I am being told that the package is being held in Spain and due to ship out to US on May 3, 2015. This is unacceptable and much past the dates you have given me. How long will it take for your company to stop shipment and refund all my money. I have never had to wait this long for a shipment.

    OSSC: (March 25,2015)Hi Deana,
    Thank you for contacting us. It is unfortunate that USPS still have not updated their system with your order details. Your order was shipped from Spain on the 5th of March. Please allow USPS 36 working days to deliver your parcel. Your order was shipped 13 working days ago. You should receive your order shortly.
    Kind regards
    Original Sensible

    Me April 6,2015) I have still not received my shipment and am unable to track it, which is what I paid extra for.

    OSSC April 6,2015)Hi Deana,
    Thank you for getting back to us.

    I can confirm that USPS have updated your package details as follows:
    Your item has been processed through our sort facility in ISC NEW YORK NY(USPS) at 6:06 am on March 26, 2015.

    Although we expect 7-14 working days for delivery after shipping, we ask that you allow USPS 36 working days to deliver your parcel. As your order was posted on the 5th of March it has only been 21 working days since posting.
    You should receive your order shortly.
    Kind regards
    Original Sensible

    Me April 17,2015)It has been 36 USPS working days since my order left country of origin. My order is not going to arrive. Please issue me a refund IMMEDIATELY!

    OSSC April17,2015)Hi Deana,
    Thank you for contacting us again.
    Unfortunately, it has only been 30 working days since your order was sent. Although we do not guarantee delivery to your location, we always want our customers to be happy. If you still have not received your order in the way it was intended after the 36 working days then please contact us. However, if your order is returned to us we will contact you immediately to arrange reshipment.
    Kind regards
    Original Sensible

    Me April 17,2015)In one of the previous messages I received from your company, it stated “allow USPS 36 working days to deliver”. Our United States USPS has working days of Monday through Saturday, so it has been just over 36 days. Please stop making me wait. Just admit something has went wrong and make it right by reshipping my order and fast tracking it, or return my money so I can place my order with my usual company who always gets it here within two weeks. I do not want to start downing your companies name all over the internet, but I will if you guys can not manage to do the right thing. I think you know at this point that I am probably not going to receive my order. Please do the right thing here.

    OSSC April17, 2015)Hi Deana,
    We understand your fustratiuon as is ours. Unfortunately, we are unable to help until our 36 working days. If you have still not received your parcel by Monday the 27th of April, please get back to us and we will try to sort something out. Ideally, we also would like your order to reach itґs destination. If however, it is returned to us, we will contact you immediately to arrange redelivery.
    Please keep us informed, we are sure your package will arrive shortly.
    Kind regards
    Original Sensible

    Me April 27, 2015)Ok, it is April 27th, the day you have put me off to. I have spoke to USPS customer service, they are unable to locate package. My postal delivery lady, that I have known for years, said she has not seen any type of packages addressed to me, just the usual mail. She said she can bring any packages to my door and I can have them sent back at that time. Please issue a prompt refund and if your package ever does show up, I will have it sent back. I have waited two months now for my order, I do not want to wait another two months for re-shippment. Thank you.

    OSSC April 27, 2015)Hi Deana,
    Thank you for contacting us again.
    We understand that you have done all you can to retrieve your parcel. Unfortunately, not all of our customers are as honest as yourself. As such, it is not our policy to refund orders in transit.
    Although we have every faith in the postal system to deliver your parcel, as a gesture of goodwill, we will credit your acccount with 10% for the value of your order. Ideally, we also would like your order to reach itґs destination. If however, it has been declared undeliverable, it will be returned to us. Unfortunately, USPS tend to apply a low level of priority to such returns and sometimes this can take a long time.
    Once we have received the order, we will of course re-ship it to you in full.
    Please keep us informed, we are sure your package will arrive shortly.
    Kind regards
    Original Sensible

    This is where I am left at, with my thumb up my ass. Do you see how many times they told me “it will be there shortly”?

    This company just does not do good business and caused my business stress. I am sure anyone reading this will see my experience with them ALL OVER the internet. Since I don’t have seeds to grow, I have nothing better to do then to spread the word about this company, everywhere and anywhere I can!

    Selection: Descent selection, but you won’t know because you won’t receive them. Price: Descently priced, but if your order doesn’t show up, be prepared to lose that money, they do not do refunds. Service: Customer service will respond to your inquiries quickly, but will keep feeding you bs. Stealth Rating: Paid additional money for stealth and tracking, both of which are nonexistent. Can not track order and it’s been 2 months since I placed order, so stealth…lol…yeah right. Would you